Strani

četrtek, 15. januar 2015

BAMIJA ali OKRA na visoki gredi






Poznate bamijo?


 


Bamija - Hibiscus esculentus - okra ali jedilni oslez sem imela po dolgem času lani na vrtu. Odlično je uspevala in tudi letos jo bom posejala v lončke nato pa presadila na vrt. Imela sem jo sicer le za vzorec, tako, da sem lahko pobrala semena. Je lepa raslina , še lepši pa so  cvetovi. Semena sem zasledila tudi v naših semenarnah.  Lahko jo gojimo tudi v loncih na terasah, kjer nas bo razveseljevala s cvetovi in užitnimi plodovi.


Letos na Kreti sem jo jedla  dušeno skupaj s paradižnikom in začimbami ....hm.. res zelo dobro.

Je bližnja sorodnica okrasne rastline hibiskus, pavijo ji tudi gumbo. Uspeva v območjih z vročim in tropskim podnebjem in tudi pri nas. Seveda mora biti poletje vroče. Na dan za plod jih bom tudi letos posejala v mojem " rastlinjaku ", ki ga pravkar pripravljamo.

Naprej semena namočim za 24 ur v toplo vodo in jih posejem v setveni plato, ki ga imam na toplem v hiši. Ko so rastline zadosti velike, jih presadim v lončke premera 7.5 cm. Lončke takrat preselim v rastlinjak. Ko zrastejo do 15 cm, jih presadim na vrt, ko mine nevarnost zmrzali nekje v drugi polovici maja. V mesecu maju in juniju je pokrita s kopreno. Rada ima rodovitno odcedno  zemljo. Predem jo presadim na gredo, zemljo  dobro pognojim. V tla zapičim palico, saj  je potrebno bamijo   pozneje privezati. Razdalja med rastlinami je naj 60 cm.  Ko je rastlina visoka 30 cm, ji odščipnem vrh glavnega stebla in tako se rastlina bolj košato razrašča. Dokler se sadike ne ukoreninijo, jih zalivam z domačim gnojilom iz gabeza. Da bi bamija dobro uspevala in rasla mora biti temperatura zraka okrog 20 stopinj. Plodove pobiram ko so majhni in to z ostrim nožem in to redno, ker bo sproti nastavljala nove plodove.

Dobri sosedje so melone in kumare.

Bamije in melancani  na visoki gredi. 


Ni komentarjev:

Objavite komentar