Strani

ponedeljek, 4. april 2016

DIVJA HRANA V MESECU APRILU







Japonski dresnik- Fallopia japonica ali po japonsko Itadori







Na sosedovem zapuščenem zemljišču sem danes zagledala mlade dresnikove poganjke.
Vsako leto me je strah, da bo ta dresnik prišel na mojo parcelo.


Baje da je užiten sem nekje slišala in tako je padla odločitev: kaj pa če bi jaz ta dresnik probala pojest, da nebi tako hitro "prilezel" na mojo parcelo

Seveda sem najprej pogledala na spletu kaj počnejo drugi.. in odkrila naslednje:
Japonci mu pravijo Itadori, vsebuje vitamin A in C, je antioksidant, vsebuje flavonoide, kalij, cink,  fosfor, mangan. Azijci ga jedo če tisočletja.
Če ga Azijci jedo že tisočletja, bom ga pa še jaz  tukaj na Suhem Vrhu.
In sledila je akcija!

Nabrala sem poganjke, ki so visoki do 10 cm. Prav simpatčno izgledajo!




 Oprala sem jih in razdelila na tri porcije.


Eno tretjino sem pražila na olivnem olju samo  s soljo,




 drugo tretjino sem skuhala in ohlajene pripravila v solati s kisom in bučnim oljem,



 iz zadnje tretjine pa sem skuhala kompot z dodatkom jabolka in pomarančnega soka.



Priprava je bila namensko enostavna, saj sem Dresnik hotela okusiti.
Za prvič moram povedati, da je dobrega okusa, malce kisel, nekoliko spominja na rabarbaro.
Zato sem na spletu tudi našla ogromno receptov, kjer je dresnik uporabljen v sladicah: pite, sladoleti, sokovi, sirupi...ogromno idej, ki jih moram seveda še probati.
Mislim, da bom v teh dneh probala narediti sirup, po enakem sistemu kot ga pripravljam iz bezga:
http://tanjagarden.blogspot.si/2014/05/bezgov-sirup.html

Drugače pa se lahko uporablja na enak način kot naprimer šparglji-rižote, omlete, polivke za testenine...

Zanimiva pa je še ta japonska ideja glede Itadorija:

Japonski dresnik vsebuje oksalno kislino in priporočajo, da se dresnik skuha v vodi nekaj minut, potem pa se pusti v vodi čez noč. S tem postopkom se odstrani oksalna kislina. Nato ga lahko uporabljamo pri končni  pripravi kakšnekoli  jedi.
Tradicionalna metoda na Japonskem je, da dresnik dajejo v sol in to 20 % teže dresnika.
Uporablja se plastična posoda. Na vrh soljenega dresnika se da utež, tako da je dresnik potopljen v tekočino, ki jo spusti. V prvih 10 dneh ta sol odstrani oksalno kislino iz dresnika.
Mislim, da je tudi namem tega soljenja. Dresnik se po desetih dneh odceti in izpere z vodo.
Po izpiranju se vrne nazaj v posodo in se samo rahlo soli in spet obteži, tako da je spet potopljen z tekočino ki jo spusti. Ko dresnik uporabljamo ga vzamemo iz solnice, speremo sol pod tekočo vodo. Lahko ga jemo surovega ali pa ga naprej kuhamo. Dokler je dresnik potopljen v tekočino s soljo ga lahko dolgo uporabljamo.




Če ima kdo kakšen recept ali iskušnje s pripravo Itadorija naj mi piše!














1 komentar:

  1. Pred petdeset in nekaj leti, ko sem bila še otrok, je okoli naše hiše ( pri elektrarni Fala) raslo veliko tega plevela.Seveda še takrat nismo govorili, da je to invazivna rastlina, smo pa ugotovili, da jo težko uničiš. No, kot otroci pa smo jo oboževali. Pravili smo ji ameriška kislica, saj ima kisel okus. Lomili smo mlada stebla, izpili tekočino, jo olupili kot rabarbaro in surovo pojedli.

    OdgovoriIzbriši