Strani

ponedeljek, 21. november 2016

NARAVA NAS UČI-LE OPAZOVATI JO JE POTREBNO








Vse postane enostavno, samo videti moramo!








Najlepšo rastlino pustim tako dolgo, da po cvetenju  še dozorijo semena. Tako sem lani pustila po cvetenju tudi ameriški slamnik. Tudi suha stebla so bila čudovita.


Majhne okrogle pikaste kroglice so bile polne semen. In ta semena so padala celo jesen vse naokrog. Nič nisem pričakovala, ampak naslednje leto me je čakalo presenečenje.


V prerezanem vinskem sodu, kjer je bila zemlja iz konpostnika, fina in rahla je zraslo ogromno novih sadik ameriškega slamnika. Kar samo od sebe, nobenih lončkov ne potrebuješ, pa  sejanje na toplem in presejevanje pozneje na prosto.  Izven soda, kje je zemlja ilovnata ni zrasla nobena sadika. Spomnila sem se na  pregovor: če seme pade na plodna tla so dobri rezultati... 


In tako sedaj, ko vidim, da so semena zrela dodam v neposredni bližini zemljo iz komposta, tako, da "pomagam" novim rastlinam. Nič jih ne zakopavam, pustim in narava naredi svoje.
In tudi letos ima Ameriški slamnik ogromno semen (lahko komu podarim) in odločila sem se, da mu bom malo pomagala. V prazno posodo sem stresla semena in videla bom kaj bo zraslo naslednje leto. 


Na tak način uspešno uspeva blitva, ki je sploh ne sejam več, tudi razni radiči, peteršilj,kardij, kislica, boreč, ognjič,timijan....eno leto  uspe nekaj, drugo leto spet nekaj drugega.



Vrt mora biti na en način tudi malce divji...kot je narava vse okrog nas.

Ni komentarjev:

Objavite komentar